4 نکته‌ای که کارفرما در رزومه‌ها بیشتر دقت می‌کند چیست؟

ممکن است شما در حال حاضر بیش از یک سال باشد از اولین ورود به محیط کارتان گذاشته باشد و احساس کنید که آماده تغییر هستید. ممکن است احساس کنید که رشدتان در موقعیت فعلی متوقف شده و تصمیم دارید که یک شغل جدید و یا موقعیت جدید را برای پیشرفت شغلی خود ایجاد کنید.

یک روز از محل کار به خانه می‌آیید و لپ‌تاپ خودتان را روشن می‌کنید تا برای تغییر شغل اقدام کنید. قطعاً شما با آخرین نسخه از رزومه خود روبرو می شوید که از زمان شروع موقعیت فعلی به‌روز نشده و دستاوردهای شغل فعلی یا مشارکت‌های اخیر شما در آن وجود ندارد.

توجه داشته باشید که حتماً در هر بار ارسال رزومه بررسی کنید که رزومه فعلی شما حاوی آخرین نسخه از مهارت‌های شما باشد.

همان‌طور که در مقاله قبلی درباره نکات نوشتن یک رزومه خوب صحبت کردیم، در ادامه بهتر است آگاه باشیم که در نوشتن رزومه کارفرمایان به چه چیزهایی در قدم اول دقت می‌کنند تا بتوانیم به هدف که رسیدن به جلسه مصاحبه است دست یابید.

در رزومه نوشتن برای مدیر استخدام باید آگاه باشید، که بتوانید در نگاه اول و در کمتر از یک دقیقه ایشان را قانع کنید تا رزومه شما انتخاب کرده و بررسی نماید.

اکثراً افراد در به‌روزرسانی رزومه‌های خود و بیشتر برای شروع یک رزومه با این سؤال ها روبرو می‌شوند که؛ از کجا باید شروع کنم؟ چه چیزهایی باید بنویسم؟

در نظرسنجی‌هایی که از حدود 2200 مدیر استخدام انجام شده، به این نتیجه رسیده‌اند که آنها زمان کمی را در ابتدا برای مرور رزومه‌ها اختصاص می‌دهند. واقعیت این است که شما وقت زیادی برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان ندارید.

پس بهتر است رزومه خود را طوری بنویسید که در نگاه اول کارفرمایان را تحت تأثیر قرار دهد.

4 نکته‌ای که کارفرما در رزومه‌ها بیشتر دقت می‌کند چیست؟

در اینجا 4 نکته وجود دارد که کارفرمایان با خواندن رزومه به آن‌ها بیشتر توجه خواهند داشت:

1. استفاده از کلمات تخصصی کلیدی

اولین و مهم ترین نکته این است که کارفرمایان با خواندن رزومه، قصد دارند بدانند که آیا شما صلاحیت شغلی دارید یا خیر. برای دریافت این موضوع ابتدا به‌طور مختصر و کلی به رزومه‌ها نگاهی می‌اندازند. در این مواقع، به بررسی کلمات کلیدی متناسب با شرح وظایف شغلی و شناسایی آن‌ها می‌پردازند.

یک راه حل ساده برای پیدا کردن کلمات کلیدی: آگهی‌های استخدام مربوطه را با دقت بررسی کنید، لیستی از مهارت‌ها، دانش و تجربه موردنیاز برای موقعیتی را که با تجربه شما مطابقت دارد، ایجاد کنید. بعد از ایجاد لیست، قوی‌ترین موارد را شناسایی کنید. این‌ها کلمات کلیدی هستند که در کل رزومه خود باید استفاده کنید.

2. مهارت‌های تزیینی

درواقع کارفرمایان انتظار ندارند که کارجو از هر مهارتی که می‌خواهند، برخوردار باشد. منظور از مهارت‌های تزیینی؛ بیان مهارت‌هایی ست در عمل تجربه و عملی نسبت به آن‌ها ندارید و فقط جهت برجسته‌تر کردن رزومه آن‌ها را بیان کرده‌اید!

طبق نظرسنجی که از مدیران استخدام به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که 57 درصد از آن‌ها پاسخ دادند که رایج‌ترین دروغی که در مورد رزومه می‌گیرند بیان این‌گونه مهارت‌ها است

هنگام نوشتن رزومه خود، مراقب باشید که کلمات تخصصی کلیدی، مهارت‌ها یا تجربه‌ای را بیان نکنید که درواقع توانایی شما را به‌عنوان یک حرفه‌ای زیر سؤال ببرد. برای جلوگیری از این اشتباه، برای هر مهارت در صورت لزوم توضیح یا اطلاعات بیشتری برای پیشینه آن ارائه دهید.

3. پیشرفت کلی شغلی

کارفرمایان می‌خواهند رزومه‌هایی را که داستانی از مسیر شغلی و حرفه‌ای کارجو را روایت می‌کند، بخوانند. این داستان و مسیر شغلی به این سؤال آن‌ها که "آیا شما فرد مناسب آن‌ها هستید یا خیر؟ "زودتر جواب خواهد داد.

برای بیان بهتر پیشرفت شغلی خود، حتماً از بیان مسئولیت‌های کلیدی که در هر سمت بر عهده داشته‌اید و اینکه آن‌ها در موفقیت کلی شغلی شما نقش داشته‌اند، غافل نشوید.

در بیان عناوین شغلی خود دقت کنید و به‌درستی آن‌ها را انتخاب کنید؛ زیرا عناوین شغلی ایده‌ای را درباره نوع تجربه شما در طول زمان کاری‌تان به کارفرما ارائه می‌دهد.

4. پرسونال برندینگ

مدیران استخدام علاقه دارند که وب‌سایت و یا صفحات مجازی شما را نیز دیده و موردبررسی قرار دهند. طی نظرسنجی استخدامی، 73 درصد کارفرمایان، از طریق رسانه و شبکه‌های اجتماعی کارجویان را استخدام کرده‌اند.

درنتیجه پیشنهاد می‌شود؛ در رزومه خود وب‌سایت شخصی که حاوی اطلاعات و نمونه کارهای تخصصی شما باشد، اکانت های تویتر و لینکداین خود را قرار دهید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم مدیران استخدام برای درک و هضم اطلاعات فقط 30 ثانیه برای هر رزومه وقت می‌گذرند. پس بهتر است با رعایت نکات بالا، رزومه خود را به شکلی مثبت موردتوجه کارفرمایان قرار دهید تا اقدام به بررسی بیشتر و درنهایت دعوت شما به جلسه مصاحبه نمایند.

درصورتی‌که هنوز رزومه آنلاین خود را راه اندازه نکرده‌اید، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود در فرم‌های سایت درنهایت یک رزومه خوب و کارفرما پسند داشته باشید. جهت داشتن رزومه خوب به رزومه ساز آنلاین ما مراجعه نمایید.